برند هرمس- Hermes – از آغاز تا کنون

برند هرمس-hermes

برند هرمس – Hermes – از آغاز تا کنون

هرمس خدای خرد در اساطیر یونان باستان

هرمس از خدایان یونانی است که معادل مرکوری اساطیر رومی پنداشته می شود. او فرزند زئوس و مایا بود. هرمس را سریعترین خدایان میدانستند و در جهان کسی همپای او در سرعت نبود. بر کفش های او بالهایی را تصویر می کردند که نمادی از سرعت بالای او بود. هرمس ایلچی و پیام رسان زئوس شمرده می شد.  در کتاب دانشنامه اساطیر یونان و روم در خصوص هرمس آمده است:

«رومیان او را با مرکوریوس یکی دانسته اند. هرمس در اصل، خدایی پیش هلنی است که در سنگ ها یا هرما به سر میبرد، سنگ هایی که چوپانان بر سر راه ییلاقات به عنوان علامت می گذارند.

تصویری از هرمس خدای خرد !!!
تصویری از هرمس خدای خرد !!!

رایج ترین نمادش در روزگار باستان عبارت از ستونی در دشت، با آلت نرینه برهنه بود و گاهی سر ریشدار روی آن بود و در کناره های گذرگاه ها یا درگاه ها قرار داشت. او پشتیبان انسان در برابر جانوران وحشی و راهنمای مسافران و میانجی میان دو گروه جدا از هم و یا ستیزنده شد. او را با خدایی در کرت مینویی، یکی می انگارند که پسر و عاشق ایزد بانوی بزرگ و خدای باروری بود.

تیری هرمس، بنیانگذار هرمس در آغاز قرن 19

تیری هرمس در کرفلد (آلمان) به دنیا آمد، او پسر یک مرد فرانسوی و یک زن آلمانی بود.  خانواده او در سال 1828 به فرانسه نقل مکان کردند. در سال 1837 ، تیری هرمس  ( 1801-1878 ) هرمس در  کارگاه آموزشی بزرگان  پاریس برای کسب مهارت تعلیم دید و همچنین او بهترین جایزه را در کلاس خود در سال 1855 و مدال کلاس اول را در سال 1867 در Universelles نمایشگاه در پاریس را از آن خود می کند.

thierry-hermes_تیری هرمس موسس برند هرمس
thierry-hermes_تیری هرمس موسس برند هرمس

برند هرمس یک برند لوکس فرانسوی هست در سال ۱۸۳۷ توسط هرمس وقتی تنها ۳۶ سال (فقط ۳۶ سال، کم کم داشت دیر می شد) برند خودش را پایه گذاری کرد و اولش وسایل مربوط به قفل اسب در کالسکه رو تولید کرد که برای همین هم تو لوگو از کالسکه استفاده شدکه در سال ۱۸۳۷ شروع به کار کرده. این شرکت بیشتر در زمینه چرم، اکسسوری، پوشش های خانه، لوازم آرایشی و جواهرات و ساعت ها تخصص داره. این شرکت در دهه ۱۹۵۰ لوگوی کالسکه معروف خودش را به نام خود ثبت کرد.

یکی از اولین فروشگاههای هرمس
یکی از اولین فروشگاههای هرمس

بعد اینکه دو نسل این برند دست به دست فرزندان تیری شد، بالاخره در سال ۱۹۱۴ یکی از نوادگان او تونست اجازه استفاده از زیپ رو بخره و همین پایه تولید محصولات چرمی پوشیدنی این کمپانی هم بود.

در سال ۱۹۱۸ اولین پوشش گلف خودش رو تولید کرد و در دهه ۱۹۲۰ تونست کیف دسی تولید کنه.

دهه ۱۹۳۰ رو میشه دهه شکوفایی این برند دونست چون بالاخره صاحباش رضایت دادند که از موضوعات متفرقه دیگه خارج بشن و مثل بچه آدم روی تولید پوشاک و جواهر آلات تمرکز کنند.در همین دهه اونها خودشون رو وارد بازار آمریکا کردند و تو فرانسه هم پای خودشون رو با  ساخت چند مرکز خرید مختلف، محکم تر کردن.

این برند در اواسط همین دهه ساعت ساز سوئیسی جنوا رو هم به خدمت گرفت تا اولین ساعت های خودش رو درست کنه.

ساعت هرمس-hermes-slim-hero
ساعت هرمس-hermes-slim-hero

این شرکت همیشه موفق هم نبود و در دهه ۱۹۷۰ تقریبا نابود شد و بیشتر به این دلیل بود که فقط از چرم طبیعی استفاده می کرد و اجناسش گرون بود.

مدیر وقت شرکت در زندگینامه خودش نوشت که در اون دوران شب ها برای مردم تاسف می خورده که چرا اجناس طبیعی و با کیفیت رو نمی خرن و پارچه و چرم مصنوعی می خرن (که البته بیشتر به حال خودش تاسف می خورده که چرا جنساش نمی فروشه چون وقتی تنها چند سال بعد مردم دوباره به چرم طبیعی رو آوردند به حال مردم غبطه نخورد و فقط با پولش حال کرد)

در سال 1951 این برند، عطری برای مردان و زنان به نام Eau D`Hermes  را توسط  Edmond Roudnitska  (ادموند رئودنیتسکا) تولید کرد، که می‎توان گفت از بهترین و خوشبوترین رایحه در دنیای عطر است.

عطر ادکلن او د هرمس-Eau D`Hermes
عطر ادکلن او د هرمس-Eau D`Hermes

سال 2004 با ورود Jean-Claude Ellena (جین کلود النا) به عنوان عطر فروش به شرکت هرمس، یک مرحله سرنوشت ساز و استثنایی برای این برند برتر ایجاد شد و توانست موفقیت‌های باشکوهی را از آن خود کند. در سال 1961 Jean-René Guerrand  پسر خوانده مایل هرمس باعث شد که عطر Calèche تولید شود به عنوان یک شاهکار او را به یکی از عطرسازهای بزرگ در تولید عطرهای مدرن تبدیل کرد. 9 سال بعد علاوه بر اینکه او نویسنده quipage شد، اولین خانه عطر را هم برای مردان افتتاح کرد. در سال 2004 عطر ویژه‌ای به نام UN سازمان ملل توسط Jean-Claude Ellena تولید شد و پس از آن این برند به عنوان عطر فروش انحصاری در خانه عطر برگزیده شد . برند Hermes در بازه زمانی 1951 تا 2013 دارای 66 عطر و ادکلن در کارنامه عطری خود است.  مستر نوز یا همان آقای بینی (متخصص عطر) مشغول به کار در برند Hermes برای طراحی عطر هرمس عبارتند از:  :Maurice Roucel, Jean-Claude Ellena, Bernard Bourjois, Maurice Maurin, Francois Maurin, Jean-Louis Sieuzac, Guy Robert, FabricePellegrin, Jean Guichard, Ralf Schwieger, Nathalie Feisthauer, Edmond Roudnitska, Francoise Caron, Olivia Giacobetti, Akiko Kamei and Gilles

در حال حاضر محصولات عطری این برند در میان ایرانیان بسیار پرطرفدار است و از پرفروش ترین آنها میتوان به تق هرمس برای آقایان و مارویلیس هرمس برای بانوان نام برد.

فروشگاه هرمس در هنگ کنک با انبوه جمعیت مقابل آن
فروشگاه هرمس در هنگ کنک با انبوه جمعیت مقابل آن

در سال ۲۰۱۵ به‌عنوان سومین برند برتر جهان در زمینه فشن و لباس انتخاب و نامش به فهرست ترینهای سال ۲۰۱۵ اضافه شد. این شرکت این روزها، بیشتر برروی تولید لوازم چرم، طرح‌های جدید پوشاک، عطر و ادکلن، اجناس لوکس و لباس‌های روزمره متمرکز است. این شرکت در حال حاضر بالغ بر ۱۲ هزار کارمند داره و سود آوری این شرکت هم حدود ۱۳۰۰ میلیارد یورو برآورد شده.

 

به این مطلب امتیاز دهید:

دیدگاهتان را بنویسید