تستر عطر و ادکلن اورجینال چیست؟ فرق تستر عطر اصلی و تقلبی چیست؟

perfumes tester- تستر عطر چیست

راهنمای خرید تستر عطر و ادکلن اصل و اورجینال-تفاوت تستر و ادکلن اصلی

تستر عطر یا ادکلن و خرید تستر عطر اورجینال و نحوه تشخیص تستر اصلی از تقلبی از آن دسته موضوعاتی است  که همواره هنگام خرید عطر در مورد آن سوالات زیادی بوده است و خیلی ها در مورد آن اطلاعاتی ندارند و ممکن است در هنگام خرید تستر عطر دچار مشکل شوند و متاسفانه دیده ام که مطالب نادرستی توسط برخی سایتها و برخی افراد غیر متخصص در این مورد نوشته شده که غیر تخصصی و نادرست است. در این مقاله سعی دارم این سوالات را پاسخ دهم:

مشاهده همه تسترها و خرید تستر

ظاهر تستر عطر اصلی چگونه است؟

فرق تستر و ادکلن اصلی جیست؟

قیمت تستر چقدر پایین تر از ادکلن با جعبه اصلی است؟ 

تفاوت تستر عطر و سمپل عطر در چیست؟

تستر عطر بدون جعبه چیست؟ آیا این تسترها اصلی هستند؟ 

اگر به فروشگاه‌های عطر سری بزنید فروشنده‌های عطر ادعا خواهند کرد که تستر عطر هیچ تفاوتی با اصل برند آن ندارد و حتی کسانی که از تسترها استفاده کرده‌اند ادعا می‌کنند دوام آن نسبت به عطرهای معمولی بیشتر است. اما این ادعاها تا چه اندازه درست است؟

این روزها فروش تستر عطر رایج شده و برخی افراد سودجو نیز از بی اطلاعی مشتریان سوء استفاده کرده و ادکلنهای پر شده یا شارژ شده را به قیمتهای گزاف به مشتریان میفروشند. این موضوع در کانالهای تلگرام و پیجهای اینستاگرام بسیار رایج است. استفاده این افراد کاهبردار از بستر این شبکه های اجتماعی به این علت است که معمولا از این طریق قابل پیگیری نیستند.

از این رو تصمیم گرفته ایم که در یک مقاله جامع و مجزا، در مورد تستر عطر اصلی و اورجینال صحبت کنیم و ویژگی های تستر عطر، دلیل ارایه تستر عطر توسط شرکتهای سازنده آن و هر موردی که می تواند در مورد تستر عطر مطرح باشد را با توضیحات جامع شفاف سازی کنیم. همچنین تستر های اصل و تقلبی وجود دارد که با مطالعه این مقاله شما اطلاعات کامل و جامعی در مورد تستر به دست می آورید.

لطفا قبل از مطالعه این مقاله  مقالات زیر را هم مطالعه کنید:

عطر و ادکلن استوک یا پرشده یا بدون جعبه = عطر و ادکلن فیک و تقلبی

خرید عطر و ادکلن اصل و اورجینال- نحوه تشخیص عطر تقلبی یا فیک از اصلی

آیا عطر دیجی کالا و بامیلو یا سایر مارکت پلیسها همگی اصلیه؟

مشاهده همه تسترها و خرید تستر

تستر عطر چیست؟

شرکت هایی که در صنعت عطر سازی فعالیت می کنند، پس از تولید کردن عطر هنگامی که قصد فروش عمده عطر های خود را دارند به طور معمول به ازای هر ۱۲ عطر (یک جین عطر ) یک تستر عطر و گاها آفر نیز درون کارتن مادر مربوطه قرار می دهند.

معمولا بر روی جعبه و شیشه تستر جمله زیر درشت و خوانا دیده میشود:

Tester-Not for Sale

تا از فروش آن جلوگیری شود؛ تقریبا تمامی تسترها دارای جعبه مقوایی سفید یا جعبه کارتنی قهوه ای رنگ یا سفید رنگ هستند و هیچ تستری بدون جعبه ارایه نمیشود.

شرکت های عطر سازی برای این تستر ها پولی دریافت نکرده و به صورت رایگان در اختیار فروشندگان قرار می دهند.  هدف شرکت های تولید کننده از ارائه کردن رایگان تستر آن است که فروشنده عطر  بدون باز کردن جعبه عطر اصلی، به مشتریان خود این امکان را بدهد که عطر را تست کرده و با آسودگی خیال رایحه عطر را استشمام کرده و در صورت رضایت اقدام به خرید آن نماید.

به طور کلی تسترها برای فروش نیستند ولی امروزه در بسیاری از کشورها به خصوص کشورهای شرق اروپا و خاورمیانه و حتی امریکا به فروش می‌رسند. یکی از دلایل این امر بالارفتن فروش اینترنتی عطر در جهان است.

ترکیب تسترهای عطر یعنی مواد تشکیل دهنده ی  عطر هیچ تفاوتی با ترکیب عطرهای اورجینال ندارد و همه مواردی که در ساخت عطر اورجینال به کار رفته است به طور کامل در ساخت تسترها نیز به کار می‌رود و تنها تفاوت این دو، در شکل رسمی بسته بندی عطر است.

Bvlgari-Man-Tester-100ml

اما به طور کل و زبان ساده تستر عطر به چه معنا می باشد؟

تستر عطر چیست؟

تستر عطر در واقع همان عطر اصلی مربوطه بوده که برای امتحان کردن بوی عطر از سمت شرکت عطر سازی به فروشندگان تحویل داده می شود. ظاهر تستر عطر کاملا مشابه عطر اصلی است. تقریبا تمامی تسترها دارای جعبه مقوایی سفید یا جعبه کارتنی قهوه ای رنگ یا سفید رنگ هستند و هیچ تستری بدون جعبه ارایه نمیشود. معمولا بر روی جعبه و شیشه تستر جمله Not for Sale درج می شود تا از فروش آن جلوگیری شود. برخی تسترها دارای درب و برخی بدون درب هستند. تسترها معمولا فقط در یک سایز تولید میشوند برخلاف عطر اصلی که معمولا در سایزهای مختلف تولید میشود.

Bvlgari-Aqva-Amara-Eau-De-Toilette-Tester-For-Men-100ml
Bvlgari-Aqva-Amara-Eau-De-Toilette-Tester-For-Men-100ml

تفاوت عطر با تستر عطر در چیست؟

مطمئنا همه ما میدانیم که علت تولید و عرضه تستر ها توسط شرکت های تولید کننده عطر فقط برای تست کردن است نه چیز دیگر . . . البته از طریق سمپل های عطر نیز این امکان فراهم است پس نکته ای که وجود دارد این است که تستر ها نیاز به زیبایی در کارتن و سلفون و . . . نخواهند داشت . هدف فقط تست کردن می باشد . به خاطر همین است که تستر ها اکثرا با جعبه های بسیار معمولی و بدون سلفون و درب بطری و در چاپ غیر تجاری مشاهده می شوند .

در واقع به طور کل عطر با تستر عطر هیچ تفاوتی با هم ندارند چرا که خریدار با استشمام کردن تستر انتظار دارد همان عطر با همان رایحه و ماندگاری و پخش بو را نیز دریافت کند، که برخی از شرکت های عطر سازی همین کار را انجام می دهند اما برخی دیگر گاها مشاهده می شود که نت اولیه تستر را کمی قوی تر می کنند تا مشتری با استشمام کردن تستر نسبت به خرید آن عطر تمایل بیشتری داشته باشد. این مسئله برای هر شرکتی می تواند متفاوت باشد و بستگی به سیاست شرکت مربوطه دارد. البته این موضوع توسط هیچ شرکتی تا به امروز رسما اعلام و پذیرفته نشده.

یک مشتری زمانی که عطری را از قفسه فروشگاه تست میکند، و سپس آن را دوست میدارد، انتظار دارد زمانی که خود عطر را خریداری میکند، همان رایحه، همان پخش و ماندگاری و همان کیفیت را تجربه کند . قطعا شرکت های تولید کننده عطر به این قضیه فکر کرده اند . اما نکته اصلی این است که واقعا تستر اصل و بدون مشکل باشد . چیزی که هم برای خود عطرها و هم برای تستر ها در کشور ایران شدیدا مشکل ساز شده است، تقلبی بودن آن هاست.

نباید در ظاهر شیشه و اصالت رایحه، پخش بو، ماندگاری و … هیچ تفاوتی بین عطر و تستر آن وجود داشته باشد و تنها تفاوت در بسته بندی و جعبه عطر است.

همانظور که گفتیم تستر در اغلب کشورهای خارجی به دلایل مالیاتی قابل فروش نیست اما در ایران این امر متفاوت است؛ چرا که تستر عطر را نیز به فروش می رسانند و برای آن دلایل مختلفی می توان ارائه کرد که از جمله آن ها می توان به تقاضای زیاد آن، قیمت مناسب و حتی گاها عدم ارائه رایگان آن توسط عمده فروش ها اشاره کرد.

مشاهده همه تسترها و خرید تستر

آیا تستر تقلبی وجود دارد؟!

در جواب به این سوال باید بگوییم که بله!

در حال حاضر کشورهای ترکیه و امارات اقدام به تولید تسترهای های کپی نموده اند که تشخیص تقلبی بودن آن حتی برای افراد متخصص هم بسیار سخت است و بنده خود بارها دیده ام که حتی همکاران با تجربه نیز در دام سودجویان قرار گرفته اند.

گاها فروشگاه هایی مشاهده می شود که برای به فروش رساندن محصولات خود، از تستر هایی استفاده می کنند که تقلبی بوده و نسبت به عطری که به شما می دهند تفاوتی بسیار دارد. همچنین برخی اوقات نیز دیده می شود که بعضی از فروشگاه ها درون شیشه های اصلی  اسانس بی کیفیت ریخته و آن را به فروش می رسانند و یا درون بطری هایی شبیه به بطری تستر اسانس ریخته و ادعای اصل بودن می کنند و در صورت سوال و جواب شما، می گویند که تستر است و درب و کارتن و … ندارد؛ بله درست است که بعضی تسترها فاقد درب هستند ولی تقریبا همه آنها جعبه دارند و بچ کد حک شده روی جعبه با بچ کد شیشه مطابقت میکند.

حال ممکن است برایتان سوال باشد که:

چگونه می توان تستر تقلبی را از تستر اصلی تشخیص داد؟!

وجود تستر فیک صحت دارد و عطر های بی کیفیت را با عنوان تستر عطر به فروش می رسانند پس هنگام خرید تستر گول نخورید، هستند فروشنده های حقه بازی که درون یک شیشه اصلی از قبل استفاده شده را با اسانس پر میکنند و با ادعای اینکه اینها تسترند یا عطر استوک هستن و هنگام باربری کارتنشان خراب شده یا آب خورده و از این قبیل داستانها می فروشند. حال اگر شما می خواهید یک تستر خریداری نمایید می توانید برای تشخیص تستر اصل از تقلبی؛ بارکدی که بر روی آن قرار گرفته است را با بارکد خوان و همچنین در گوگل جست و جو کنید و از اصل بودن آن اطمنیان حاصل نمایید.

همچنین بر روی بطری و جعبه تستر عطر یک شماره با عنوان “بچ کد” هک شده و یا بر روی لیبل نوشته می شود که صحت یکسان بودن بطری را با بسته بندی نشان می دهد. یعنی در صورتی که بچ کد بطری با بچ کد کارتن و بسته بندی آن یکی باشد میتوان گفت تستر اصلی است و تازه نوبت به چک کردن بقیه موارد میرسد.

ضمنا گول فروشنده های حقه باز و خدانشناس را نخورید . اگر دقت کرده باشید بسیاری از این فروشندگان عطر و ادکلن و لوازم آرایشی بهداشتی، میگویند، تستر که کارتن ندارد ! تستر که درب ندارد !!!!!

بنده با این دو عبارت مشکلی ندارم ولی جالب اینجاست که این فروشنده ها همه ی تسترهایشان اینگونه است! به شما قول میدهم بیش از ۹۹ درصد ادکلن های دیزاینری یعنی همان برندهای معروف  که در سراسر دنیا تولید میشود، تستر عطرهای خود را با یک کارتن ساده با بارکد و بچکد (سری ساخت) منحصر به فرد که با خود شیشه عطر  یکسان است تولید میکنند.

اما سیاستی که خود سازنده های عطر و ادکلن در تولید تستر دارند، موجب می شود که تستر درب داشته باشد و یا نداشته باشد . کارتن داشته باشد و یا نداشته باشد . سلفون داشته باشد و یا نداشته باشد . ولی چیزی که ۹۹ درصد برند ها آن را اجرا میکنند این است که اکثر تستر ها دارای کارتن سفید یا  قهوه ای و بدون سلفون هستند و اغلب درب ندارند.

به خاطر داشته باشید حتما تستر باید کارتن و جعبه معتبر داشته باشد.

قیمت تستر چقدر پایین تر از ادکلن اصلی است؟ 

قیمت تستر اصلی معمولا ۱۰ الی ۲۰ درصد پایین تر از قیمت عطر اصلی است. بنابراین انتظار تفاوت قیمت فاحش نداشته باشید.

فرق تستر عطر و سمپل یا اشانتیون عطر در چیست؟

اگر اهل خرید عطر باشید حتما با سمپل‌های کوچک عطر که در کنار عطرهای اصلی عرضه می‌شوند آشنایی دارید، اما این سمپل‌ها یا نمونه های عطر تفاوت زیادی با تستر عطر دارد. سمپل در حجم‌های بسیار کوچک و معمولا در سایز ۱و ۱.۵ و ۲ میلی‌لیتر  عرضه می‌شود. مثلا اگر شما از فروشگاه معتبری یک عطر شانل تهیه کنید در کنار آن فروشنده یک سمپل از عطر دولچه گابانا نیز در پاکت خرید شما قرار می‌دهد تا آن را هم امتحان کنید و در صورت تمایل نمونه کامل آن را خریداری کنید. این سمپل‌ها حاوی رایحه عطر اصلی هستند اما برای فروش تهیه نمی‌شوند و هدف از آن‌ها تبلیغات برای محصولات جدید است. با در نظر گرفتن این ویژگی‌ها می‌توان تفاوت سمپل و تستر را کاملا مشخص کرد، تستر در حجم‌های بالا عرضه می‌شود و هدف آن مشتریان نیستند بلکه این توزیع کنندگان و فروشندگان عطر هستند آن‌ها را به رایگان دریافت می‌کنند ( و با قیمت‌های مشخصی به مشتریان می‌فروشند) ولی هدف سمپلها مشتریان نهایی هستند.

حواستان را خیلی خیلی جمع کنید!!!!

معمولا افراد سودجو تستر عطرهایی را کپی میکنند که ارزش بالا و یا فروش بالا و یا هردو باهم را داشته باشد برای مثال تستر کرید اونتوس یا تستر بلک افغان. این افراد سودجو قیمت را به گونه ای انتخاب میکنند که نزدیک به قیمت خود کالا باشد تا مشتری از لحاظ قیمت شک نکند. به طور مثال اگر قیمت کرید اونتوس را ۳۲۰۰۰۰۰ تومان در نظر بگیریم تستر اصلی کرید قیمتی حدود ۲۸۰۰۰۰۰ تومان خواهد داشت ولی این افراد سودجو مثلا تستر فیک کرید اونتوس را ۲۲۰۰۰۰۰ تومان میفروشند و مشتری هم از همه جا بیخبر با خیال اینکه به قیمت ارزانتر از همه جا خریده  خوشحال و راضی خواهد بود.

از دیجی کالا و بامیلو و… به هیچ عنوان تستر نخرید!!!!

بسیار دیده شده که افراد سودجو از بستر مارکت پلیسهای بزرگ استفاده میکنند تا تسترهای تقلبی خود را بفروش برسانند و به جرات میتوانم بگویم که تقریبا همه تسترهای ارایه شده در این مارکت پلیسها تقلبی است بنابراین به هیچ عنوان گول نخورید و از این مارکت پلیسها خرید نکنید.

 

 

حراج داغ تسترهای اورجینال مردانهمشاهده همه

-8%
ناموجود
-3%
-6%
5,545,000 تومان
-28%
-6%

Ralph Lauren polo-رالف لورن پولو

تستر اورجینال عطر پولو سبز | Ralph Lauren Polo

4,275,000 تومان
-32%
ناموجود
6,065,000 تومان

حراج داغ داغ تسترهای زنانهمشاهده همه

-4%
4,980,000 تومان
-36%
-8%
-12%
7,895,000 تومان
-40%
2,210,000 تومان
-15%
5,780,000 تومان

لینکهای مفید:

تستر عطر چیست؟

مشاهده همه تسترها و خرید تستر

3.8/5 - (55 امتیاز)

4 thoughts on “تستر عطر و ادکلن اورجینال چیست؟ فرق تستر عطر اصلی و تقلبی چیست؟

  1. مهدي صمصامي میگوید:

    با عرض سلام و احترام به مدیران محترم عطر لیلیوم،و دست مریزاد ??واقعا سايت بسيار خوبي دارید، هم به شرايط موجود بودن ادکلن های مختلف و متفاوت، و هم برای اطلاعات جامع و کافی برای دوستاران عطر که یا تازه در این راه وارد شدن و یا پیشکسوت هستن در این امور. و در نهایت اینکه قیمت ادکلن اورجینال رو با قیمتهای منصفانه ای عرضه میکنید که این خودش بسیار ستودنی ست???
    براتون آرزوی موفقیت دارم
    و برکت در کارتون رو از خداوند خواستارم
    با نهایت تشکر، صمصامی

  2. hosna.maghami1365 میگوید:

    سلام و عرض ادب خدمت تیم خوب لیلیوم
    من از شما دو تا تستر نارسیس صورتی و نارسیس پودر خریدم و واقعا راضی بودم و به همکارام هم توصیه کردم و اونها هم از شما چند تا خریدن. اولش باورم نمیشد با این اختلاف قیمت جنس اصل به دستم برسه ولی وقتی اومد و استفاده کردم و دیدم همه چیش اوکیه شما رو به دوستامم معرفی کردم. من نارسیس صورتی رو ۶ ساله که استفاده میکنم و نمیدونستم میتونم با این قیمت خوب بخرمش. سوالی که دارم اینه که چرا فروشگاههایی مثل سفیر و روژا تقریبا ۴۰۰ تومن قیمتشون بالاتر از شماست و اصلا تستر ندارن؟ ضمنا یه درخواست دیگه م اینه که تسترهای اورجینال عطرهای زنونه رو بیشتر تو سایتتون بزارین چون دیدم اکثرا تستراتون مردونه است.

  3. mehdi_fadaei76 میگوید:

    سلام و عرض ادب
    الان که قیمت دلار اومده پائین چرا قیمت رو کم نمی کنید…
    من عطر دیویدوف زینو رو میخوام که گرون کردید…
    لطف کنید قیمت ها رو کمی تعدیل کنید.
    ضمنا چرا به بنده که خرید از شما دارم همیشه کد تخفیف نمی دید ؟
    با تشکر فراوان

دیدگاهتان را بنویسید