رایحه میوه‌ها، سبزیجات و دانه‌های آجیلی یا نت میوه ای – FRUITS NOTES

رایحه میوه‌ها، سبزیجات و دانه‌های آجیلی یا نت میوه ای - FRUITS NOTES

رایحه میوه‌ها، سبزیجات و دانه‌های آجیلی یا نت میوه ای – FRUITS NOTES

رایحه میوه‌ها، سبزیجات و دانه‌های آجیلی یا نت میوه ای عطر و ادکلن – FRUITS NOTES: رایحه های میوه‌ای در سال‌های اخیر بیشتر از مرکبات (که طبقه خود را دارند) مورد توجه قرار گرفته اند به طوری که خود استحقاق دسته بندی جداگانه‌ای را پیدا کرده‌اند. نت‌های سبزیجات غیرعادی‌تر هستند، و گاهاً از راهی گیج‌کننده به دست می‌آیند: مثالی از این مورد رایحه شلغم turnip است که گاهی ساقه زیرین زنبق iris rhizome  آن را تولید می‌کند.
قاعدتاً میوه‌ها و سبزی‌ها نسبت به تقطیر و عصاره‌گیری مقاوم هستند که به دلیل درصد بالای آب موجود در ترکیب طبیعی آنهاست، درنتیجه نت بازسازی شده عطرها هستند. اثر این نت‌ها از تازگی و طراوت گرفته تا کهنگی و رمزآلودگی تغییر می کند.
میوه‌‌ها و سبزی‌ها تنوع ترکیب و احساس تازگی را در رایحه‌ها و عطرها ایجاد می‌کنند. به ویژه در دهه اول ۲۰۰۰ میوه‌ها در دسته بندی میوه ای گلدار (Floral) بسیار پرطرفدار بوده‌اند، هلو peach  و آلو plum اجزای اصلی “پایه” عطرسازهای کلاسیک (مانند Persicol معروف) بوده که رایحه‌های نمادین بسیاری را در نیمه اول قرن بیستم تولید کردند.
آجیل در عطرها معمولاً عبارت است از بادام درختی (almond) پرطرفدار (که گاهی با درخت گیلاس cherry-pie tree اشتباه می‌شود و از گروه گل آفتاب پرست  heliotrope است و از همان موادی ساخته می‌شود که در بازسازی میموزا mimosa (درخت گل ابریشم) و گل آفتاب پرست استفاده می‌شود)، بادام زمینی peanuts (مانند Bois Farine)، و فندق hazelnuts (مانند Praline de Santal و Mechant Loup). همه این نت‌ها بازسازی شده‌اند. نت‌های آجیلی را می‌توان نت مهارکنندۀ مواد آسمانی یا خاکی دانست، مانند خس‌خس (vetiver) که در Vetiver Tonka ساخت  Hermessence مشاهده می‌شود.

عطر لیلیوم ارایه کننده برترین برندهای عطر و ادکلن

1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید