لوکس ترین و گرانبها ترین عطر و ادکلن های جهان

لوکس ترین و گرانبها ترین عطر و ادکلن های جهان expensive-perfumes

لوکس ترین و گرانبها ترین عطر و ادکلن های جهان

عطر و مواد خوشبو از دوران باستان در دسترس انسان بوده است، اما از قرن هجدهم میلادی  بود که بشر توانست عطر و ادکلن را به شکلی که امروزه با آن‌ها آشنا هستیم بسازد. برندهایی مانند کرید و گرلن و … از آن زمان شکل گرفتند.

یک عطرساز ماهر را می‌توان هم یک هنرمند و هم یک شیمیدان در نظر گرفت که مواد اولیه طبیعی و مصنوعی را به‌گونه‌ای با هم ترکیب می‌کند که لذت‌بخش‌ترین رایحه را به وجود آورد. در جوامع مرفه‌ای که مردان و زنان از عطر و ادکلن در زندگی روزمره خود بهره می‌برند، برخی افراد حاضرند برای داشتن رایحه بهتر و بطری زیباتر هزینه بیشتری پرداخت نمایند؛ به همین دلیل است که بازار عطر به یکی از مارکت‌های لوکس تبدیل شده است. برای اکثر افراد، این محصول یک گزینه راحت برای هدیه دادن و هدیه گرفتن است و بازار این نوع محصول، حتی در زمان رکود اقتصادی نیز محبوب می‌باشد.

10 عطری که در لیست زیر مشاهده خواهید نمود گران‌ترین عطرهای دنیا به حساب می‌آیند. دلیل این گرانی طراحی و ساخت بطری، میزان محبوبیت رایحه و کمیاب بودن مواد اولیه تشکیل‌دهنده آن می‌باشد. بهتر است این نکته را بدانید که در صنعت عطرسازی، برای محاسبه قیمت از واحد اونس (حدودا سی میلی لیتر) استفاده می‌شود ، به همین علت ما قیمت عطرها را با همین واحد به شما معرفی خواهیم کرد.

10-  Annick Goutal Eau d’Hadrien
(۴۴۱/۱۸ دلار برای هر اونس)

عطر Eau d’Hadrien نتیجه همکاری دو کمپانی انیک گوتال (Annick Goutal) و فرانسیس کمیل (Francis Camail) در سال 1981 می‌باشد. این عطر هم برای مردان و هم زنان قابل استفاده است. رایحه آن برگرفته از بوی مرکباتی نظیر لیمو، نارنگی و گریپ‌فروت، درخت سرو و عصاره گیاه یلانگ یلانگ که محل رویش آن ماداگاسکار می‌باشد است. قیمت یک شیشه ۱۰۰میلی‌لیتری این عطر 1500 دلار می‌باشد.

عطر ادکلن Annick Goutal Eau d’Hadrien
عطر ادکلن Annick Goutal Eau d’Hadrien

9- JAR Bolt of Lightning
(765 دلار برای هر اونس)

عبارت JAR، مخفف Joel A. Rosenthal (نام جواهرساز معروفی که این عطر را ساخته است) می‌باشد. شیشه‌های این عطر با دست طراحی و ساخته شده‌اند. روزنتال این عطر را در سال 2001 برای بانوان تهیه و سعی کرد رایحه هوای بعد از رعد و برق به همراه گل‌های شرقی را در ذهن زنده کند.

عطر ادکلن JAR Bolt of Lightning
عطر ادکلن JAR Bolt of Lightning

8- Joy by Jean Patou
(800 دلار برای هر اونس)

این عطر را هنری آلمراس (Henri Almeras) در سال 1929 برای برند جین پاتو (Jean Patou) طراحی کرد و در سال 1936 نیز برای عموم به فروش گذاشته شد. در سال 2000 کارشناسان عطر به این عطر سلطنتی، لقب «رایحه قرن» را دادند. برای ساخت هر اونس از این عطر، ۱۰۶۰۰ گل یاسمن به همراه 336 عدد گل رز مورد نیاز می‌باشد. این عطر دومین عطر پرفروش جهان پس از chanel no 5 است.

عطر ادکلن Joy by Jean Patou
عطر ادکلن Joy by Jean Patou

7- Caron Poivre
(1000 دلار برای هر اونس)

شرکت کارون که در سال 1904 تأسیس شد، یکی از معتبرترین کمپانی‌ها در زمینه تولید عطر می‌باشد. این عطر 50 سال پس از تأسیس شرکت یعنی در سال 1954 به بازار عرضه شد که گران‌ترین عطر این شرکت نیز محسوب می‌شود. این محصول، قابل استفاده برای آقایان و بانوان می‌باشد و در شیشه‌هایی ریخته شده که به صورت محدود تهیه و در ساخت آن‌ها از طلای سفید استفاده شده است. شما در این عطر، رایحه گل میخک همراه با گونه‌هایی از فلفل قرمز و سیاه را حس خواهید کرد.

عطر ادکلن Caron Poivre
عطر ادکلن Caron Poivre

6- Hermès 24 Faubourg
(1500 دلار برای هر اونس)

عطر هرمس 24 به صورت محدود و برای استفاده بانوان در سال 1995 به بازار عرضه شد. این عطر توسط موریس راسل (Maurice Roucel) متخصص افسانه‌ای عطرشناسی و تنها به تعداد 1000 عدد ساخته شد. برای ساخت شیشه این عطر از کریستال سنت لوییس بهره گرفته شده است و رایحه با دوام آن شامل گل یاس، نعناع هندی، یلانگ یلانگ، زنبق، وانیل، عنبر و چوب صندل می‌باشد.

عطر ادکلن Hermès 24 Faubourg
عطر ادکلن Hermès 24 Faubourg

5- Clive Christian No. 1
(2150 دلار برای هر اونس)

شرکت Clive Christian یکی از معروف‌ترین کمپانی‌های عطرسازی محسوب می‌گردد. این عطر، در فاصله بین سال‌های 2001 تا 2006 گران‌ترین عطر در جهان به حساب می‌آمد. این عطر در دو رایحه جدا برای آقایان و بانوان عرضه شده است. شیشه این عطر از کریستال ساخته شده و یک عدد الماس در سر شیشه آن به کار برده شده است. رایحه قوی و خوشبوی آن ترکیبی از ترنج، صمغ‌های طبیعی، زنبق زرد، وانیل و چوب صندل می‌باشد.

عطر ادکلن Clive Christian No. 1
عطر ادکلن Clive Christian No. 1

4- Chanel Grand Extrait
(4200 دلار برای هر اونس)

کمپانی شَنل (Chanel) از زمانی که در سال 1921 عطر Chanel No. 5 را به بازار عرضه نمود در زمینه صنایع لوکس در جهان معرفی شد. سخنگوی شرکت شنل در سالی که این عطر به مردم معرفی شد اظهار نمود که هر ساله، تنها تعداد محدودی از این عطر عرضه خواهد شد. گل‌های رز و یاسی که برای ساخت این عطر استفاده شده، از زمین‌های پروش گل شرکت شنل در کشور فرانسه می‌باشد.

عطر ادکلن Chanel Grand Extrait
عطر ادکلن Chanel Grand Extrait

3- Baccarat Les Larmes Sacrees de Thebes
(6800 دلار برای هر اونس)

دلیل گران بودن این عطر، هم شیشه و هم عطر آن می‌باشد. شرکت Baccarat یکی از شرکت‌های کریستال‌سازی لوکس در جهان می‌باشد. این شرکت معمولا یکی از انتخاب‌های هر کمپانی بزرگ عطرسازی برای ساخت شیشه محصولاتشان می‌باشد. این شرکت بزرگ در سال 1998 سه نوع محدود از عطرهای خود را به بازار عرضه کرد که نوع Larmes Sacrees de Thebes نسبت به دو مدل دیگر، به مقدار محدودتری ساخته شد. رایحه شرقی این عطر ترکیبی از عنبر، گل یاس، رز، درخت فلوس مصری و کندر می‌باشد.

عطر ادکلن Baccarat Les Larmes Sacrees de Thebes
عطر ادکلن Baccarat Les Larmes Sacrees de Thebes

2- Clive Christian No. 1 Imperial Majesty Perfume
(12721/89 دلار برای هر اونس)

این عطر در کتاب گینس به عنوان گران‌ترین عطر در دنیا ثبت شده است. تنها 10 عدد از این عطر که در سال 2005 ساخته شده است، به بازار عرضه گردید. حجم شیشه این عطر که توسط شرکت Baccarat تهیه شده حدود 16/9 اونس می‌باشد. درِ شیشه این عطر، از طلای 18 عیار ساخته شده و درون آن یک عدد الماس 5 قیراطی به کار رفته است.

عطر ادکلن Clive Christian No. 1 Imperial Majesty Perfume
عطر ادکلن Clive Christian No. 1 Imperial Majesty Perfume

1- شیشه عطر DKNY Golden Delicious Million Dollar – یک میلیون دلار
بر روی این شیشه عطر یک میلیون دلاری، که توسط شرکت DKNY به شکل یک سیب ساخته شده است، حدود 2909 سنگ گران‌قیمت شامل 2700 عدد الماس سفید به کار رفته است. اما بهترین قسمت این شیشه زیبای عطر، منظره آسمان‌خراش‌های نیویورک می‌باشد که به زیبایی با این سنگ‌ها بر روی سطح آن نقش بسته‌است. 1500 ساعت برای ساخت این شیشه وقت صرف شد و پس از نمایش آن در کشورهای مختلف دنیا، هزینه فروش آن به مؤسسات خیریه‌ای که بر علیه گرسنگی فعالیت می‌کردند اهدا گردید.

عطر ادکلن DKNY Golden Delicious Million Dollar Fragrance Bottle
عطر ادکلن DKNY Golden Delicious Million Dollar Fragrance Bottle
4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید