خرید عطر دیجی کالا یا ادکلن دیجی کالا و بامیلو و سایر مارکت پلیس ها

عطر و ادکلن دیجی کالا و بامیلو

ادکلن دیجی کالا یا عطر دیجی کالا اصلی است؟

آیا خرید عطر و ادکلن از دیجی کالا و بامیلو یا سایر مارکت پلیسها صحیح است؟

آیا عطر دیجی کالا و بامیلو یا سایر مارکت پلیسها همگی اصلیه؟

چرا فلان ادکلن دیجی کالا و بامیلو یا سایر مارکت پلیسها از ادکلن شما خیلی ارزونتره؟

هنگام خرید عطر و ادکلن از مارکت پلیسهایی مانند دیجی کالا و بامیلو مهمترین دغدغه مشتریان اصالت عطر خریداری شده است. سوالاتی که در ابتدای مقاله آمده سوالات برخی از مشتریان است. از آنجا که در ماههای اخیر شکایات زیادی از خرید عطر از برخی مارکت پلسها بگوش ما رسیده و یکی از دوستان عطرباز از بنده خواهش نمود که حتما مقاله ای در این زمینه بنویسم بنابراین تصمیم به نوشتن  مطلبی در این زمینه گرفتم تا ابعاد این قضیه کمی روشن شود.

چرا عطر تقلبی یا فیک در ایران به وفور یافت میشود؟

عطر یک کالای تخصصی است و به علت نقص قوانین در ایران و برخی کشورهای همسایه  من جمله امارات و ترکیه کپی یا فیک عطرهای برند اصلی در ایران بسیار مشاهده میشود زیرا سود دهی بسیار بالایی برای تولیدکنندگان و فروشندگان این کالاها متصور است. از طرف دیگر به علت ارزانی این گونه عطرها سرمایه بسیار اندکی برای ورود به بازار عطر فیک نیاز است بنابراین افراد سودجو از این فرصت نهایت بهره را میبرند.

حتما مقاله زیر رو مطالعه کنید:

در مورد تسترها و عطر و ادکلن استوک (ادکلن های بدون جعبه) بیشتر بدانید.

 

خرید عطر و ادکلن از دیجی کالا و بامیلو درست یا غلط؟
خرید عطر و ادکلن از دیجی کالا و بامیلو درست یا غلط؟

مارکت پلیس (Marketpace) چیست و فروشندگان مارکت پلیسهایی مانند دیجی کالا یا بامیلو چه کسانی هستند؟

برخی فروشگاههای اینترنتی خودشان صاحب جنس و کالای ارایه شده در فروشگاه هستند و بلاواسطه اقدام به فروش میکنند و صاحب انبار کالا هستند به این فروشگاهها خرده فروش (retailer) گفته میشود مثل همین فروشگاه خودمان یعنی فروشگاه عطر لیلیوم.

در نقطه مقابل برخی فروشگاههای دیگر هستند که به علت عدم توانایی در تهیه اقلام متفاوت و یا تنوع بسیار زیاد محصولات یا پرهیز از هزینه های بسیار بالای انبارداری کالا قادر به فروش کالا بصورت بی واسطه نیستند بنابراین فضایی مجازی در اختیار افراد میگذارند تا آنها کالای خود را از طریق پنل آماده شده بفروش برسانند به اینها مارکت پلیس (Marketpace) گفته میشود مانند: سایت دیجی کالا یا سایت بامیلو

مهمترین مشکل در مارکت پلیس عدم نظارت دقیق بر اصالت و کیفیت کالاهای ارایه شده توسط فروشندگان موجود در مارکت پلیس است مخصوصا اگر کالای ارایه شده مانند عطر تخصصی بوده و فیک و کپی های آن فراوان باشد. اینجاست که برخی فروشندگان سودجو از فرصت استفاده نموده و با سوء استفاده از نام و اعتبار اینگونه مارکت پلسها کالای تقلبی خود را به جای کالای اصلی به مشتری از همه جا بیخبر میفروشند. این مشکل در برخی موارد مانند کالاهای لوکس مانند عطر و ساعت و عینک بسیار حادتر است زیرا تشخیص اصل از کپی در اینگونه کالاها بسیار سخت است.

 

مثال: فروش ادکلن بلک افغان فیک

فروش ادکلن فیک بلک افغان توسط فروشندگان دیجی کالا
فروش ادکلن فیک بلک افغان توسط فروشندگان دیجی کالا

در تاریخی که اسکرین شات گرفته شده قیمت فروش عمده ما به تعداد بالا به فروشگاههای بیرون حدود ۱۶۰۰۰۰۰ تومان بوده و قیمت روی سایت ما ۱۶۹۹۰۰۰بوده است. حال به اسکرین شات توجه کنید؛ چهار فروشنده کاملا گمنام اقدام به فروش بلک افغان فیک به قیمت ۱۳۰۰۰۰۰ تا ۱۴۰۰۰۰۰ نموده اند و این غیر ممکن است زیرا قیمت فروش آنها زیر قیمت عمده بازار است.توجه کنید که این فروشندگان ۱۵ درصد پورسانت هم به دیجیکالا پرداخت میکنند. یعنی اگر بخواهند بدون سود کالای خود را بفروشن باید حداکثر ۱۱۰۰۰۰۰ تومان بابت بلک افغان داده باشند یعنی ۵۰۰ هزار تومان زیر قیمت فروش عمده!!!!!! .بنابراین قطعا کالای این فروشندگان فیک است.

این دیگه از شاهکارهای دیجی کالا است. عدم نظارت و عدم تخصص به حدی است که فروشنده دیجی کالا تستر کرید وایکینگ ۱۲۰ میل میفروشه در حالی که وایکینگ اصلا حجم ۱۲۰ میل نداره و در حجم ۱۰۰ میل تولید شده. درواقع این تستر از همون تسترهای فیک صد هزار تومانی است که ۲۷۹۸۰۰۰ تومان بفروش میرسه و مشتریان سرشون کلاه بزرگی میره. از طرف دیگه دیجی کالا به هیچ عنوان کالای بهداشتی رو که عطر و ادکلن هم شامل میشه پس از باز شدن عودت نمیده.

 

آیا عطر و ادکلن دیجی کالا یا بامیلو یا سایر مارکت پلیسها همگی تقلبی است؟

در یک بررسی دقیق از مارکت پلیسها به این نتیجه رسیدیم که هنگام خرید عطر اولین نکته توجه به فروشنگان این فروشگاههاست. به طور مثال اگر فروشنده دیجی کالا خود دیجی کالا نبود بسیار احتیاط کنید و سعی کنید ردپایی از فروشنده در فضای مجازی معتبر بیابید و اگر فروشنده سایت معتبر پربازدید نداشت از خرید امتناع کنید و هنگامی که فقط خود دیجی کالا فروشنده است خرید کنید. در مورد مارکت پلیسهایی که خودشان کالایی برای عرضه ندارند مانند … به هیچ عنوان خرید عطر و ادکلن توصیه نمیشود.

برای مثال بنده با نام خودم از چند فروشنده ی یکی از بزرگترین مارکت پلیسها که حدس میزدم فقط کالای فیک میفروشند اقدام به خرید نمودم. هنگام تحویل کالا درب منزل کالا رو بررسی کردم و متوجه شدم فیک است و در همان موقع اقدام به فیلمبرداری از کالا نمودم. جالب اینجاست که فروشنده ی نامحترم حتی لیبل شرکت وارد کننده که پرستیژ قشم بود رو هم جعل کرده بود. اونوقت بود که متوجه شدم اوضاع چقدر وخیمه. عطر مورد نظر که تق هرمس بود به قدری خوب کپی شده بود که به جرات میتونم بگم بیش از نود درصد خریداران متوجه فیک بودنش نمیشدند.

با یک حساب سرانگشتی اگر فروشنده فقط ۱۰۰ عدد از کالا رو فروخته باشه سودی نزدیک به ۵۰ میلیون تومان به جیب زده و این همان علت اصلی رو آوردن کلاه برداران و افراد سودجو به این مارکت پلیسهاست تا در مدت کوتاه سود هنگفتی به جیب بزنند.

در خرید بعدی اقدام به خرید بلو شنل ادوپرفیوم کردم و با کمال تعجب هنگام تحویل دیدم که فروشنده بلو شنل پارفوم ۲۰۱۸ که کاملا فرق میکنه و در زمان خرید من ۴۰۰ هزار تومن گرونتر هستش رو برام ارسال کرده. با کمی دقت متوجه شدم که اینبار هم ادکلن فیک ارسال شده. جالب اینجاست که سود به قدری بالاست و تعداد سفارشها به خاطر ارزان بودن به قدری زیاده که فروشنده ی ظالم اصلا توجه نمیکنه که چی داره ازسال میکنه. اینجا بود که برای مردم عادی بسیار متاسف شدم چون یک کالای صد هزار تومانی رو باید یک میلیون و پانصد هزار تومان بخرند و درنهایت سلامتشان هم تهدید شود.

آیا هنگام خرید عطر و ادکلن از دیجی کالا یا بامیلو و سایر مارکت پلیسها با قیمت پایین تر باید به آن شک کرد؟

نکته:درآمد مارکت پلیسها از طریق دریافت پورسانت از فروشندگان است. این پورسانت چیزی حدود ۱۵ درصد است که شامل مالیات هم میشود. بنابراین به صورت منطقی قیمت این فروشندگان باید بالاتر از فروشگاههای تخصصی اینترنتی باشد.

تعارض: هنگامی که قیمتها از قیمتهای سایت لیلیوم که به عنوان مرجع تعیین قیمت و خرید عطر و ادکلن در ایران شناخته میشود پایین تر است حتما با دقت بیشتر به سایز ادکلن و فروشنده آن و پس از استعلام فروشنده نسبت به خرید اقدام کنید زیرا حاشیه سود ما که بلاواسطه اقدام به فروش مینماییم چیزی حدود ده تا بیست درصد است. بنابراین زمانی که قیمت این فروشندگان مارکت پلیس از قیمت ما پایین تر است با احتمال بسیار بالا کالا تقلبی است.

در نهایت توصیه ما به شما خریدار محترم اینست:

کالای تخصصی خود مثل عطر و ادکلن؛ ساعت و عینک و … را فقط از فروشگاههای تخصصی بخرید.

لینکهای مفید:

عطر دیجی کالا

ادکلن دیجی کالا

خرید عطر دیجی کالا

خرید ادکلن دیجی کالا

4.7/5 - (10 امتیاز)

7 thoughts on “خرید عطر دیجی کالا یا ادکلن دیجی کالا و بامیلو و سایر مارکت پلیس ها

  1. mkia.mk میگوید:

    من قیمت های شما رو با سایت های تخصصی عطر مقایسه کردم که همه از لیلیوم گران تر بودند (شده حتی چند ده هزار تومان). اما دلیل انتخاب لیلیوم فقط قیمت منصفانه نیست بلکه صداقت شماست مخصوصا اعلان ها و اخطار های مربوط به سال تولید عطر. تا روزی که صادقانه عمل کنید من هم مشتری وفادار خواهم بود.

  2. navidbagheri170 میگوید:

    سایت دیجی کالا خیلی سایت خوبیه واقعا من شاید سالی ۵۰میلیون تومن خرید کنم ازش ولی فقط کالاهای دیجیتال،مثل لب تاپ،گوشی،هارد دیسک و….
    عطر،ساعت،لباس،ابزار آلات و… باید از جاهایی که فروش تخصصی هستن

  3. محمودرضا به سرشت میگوید:

    دوسال پیش یه ادکلن ساووج گرفتم ازشون که فقط یک ماه اول بوی هوبی داشت و بعدش افتضاح شد وقتی دلیلشو پرسو جو کردم متوجه شدم فیک بهم انداختن لعنت بهشون.

  4. Rasoul Goli میگوید:

    درود. بنده از ديجى كالا صرف نظر از كالاهاى ديگه خيلى عطر خريدم، اين مقاله كاملا مستند و با استدلال نوشته شده، چون عطرهايى كه چند سال پيش خود ديجى كالا فروشنده محصولات بود انصافا اصل بودن اما از وقتى كه سياست فروش محصولات و كالاها رو تغيير داد و پاى انواع و اقسام فروشنده ها به ديجى كالا باز شد نه فقط در زمينه عطر، ساعت، عينك و… كه توى همين مقاله هم بهش اشاره شد بلكه در تمامى زمينه ها كالاهاى بى كيفيت و غير اصلى به وفور از طريق ديجى كالا و سايت هاى مشابه فروخته ميشن. شخصا بعد از چند خريد كه تفاوت فاحش بين كيفيت كالاهاى خريدارى شده قبل از سياست فعلى ديجى كالا با خريدهاى جديد كه به وضوع قابل مشاهده هست ديگه ازشون خريد نميكنم مگر اينكه فروشنده خود ديجى كالا باشه. بنظرم با اين سياستى كه پيش گرفتن بسترى مناسب براى كلاهبردارى توسط افراد سودجو فراهم كردن و اعتبارى كه طى چندين سال بدست آوردن براحتى از بين ميره.

  5. mk20082010 میگوید:

    من اخیراً یک عطر 1.400.000 تومانی از دیجی کالا خریدم و کاملاً تقلبی بود. با اینکه کد وزارت بهداشت ش هم نشون می داد که تقلبیه ازم پس نگرفتند. به هیچ وجه جنس هایی که احتمال تقلبی بودن دارند از دیجی کالا نخرید چون از فروشگاههای غیرمعتبر هم جنس برای مشتریش می فرسته و اهمیتی نداره که فروشنده ش جنس تقلبی به مشتریش بده و حمایتی نمی کنه!

  6. Samak.ayyar2000 میگوید:

    ای وای بر من . ای کاش زودتر این مقاله رو اینجا خونده بودم . چندین ادکلن از بامیلو و دیجی کالا خریدم که یکی _ دو تاش رو کاملا مطمئنم اصل نبود چون زیر شیشه ادکلن برچسب خورده بود . ولی تو قسمت فروش این دو تا سایت نوشته : گارانتی مثلا بامیلو یا دی جی کالا ….فروشندش هم نوشته بود ادکلن مثلا درک ( اورجینال ) . حتی یه بار باهاشون تماس گرفتم و گفتم این ادکلنها که شما ارسال کردین اصل نیست و اونور یه خانمی جواب داد که : شما باید قبل از خرید ، قوانین مرجوع کردن کالا رو مطالعه بفرمائین و وقتی قوانینشون رو خوندم ، برخی اقلام رو پس نمیگرفتند که ادکلن و عطر هم شاملش میشد . متاسفانه در مورد اصالت عطر هم وقتی میپرسی کسی جواب کامنت ادم رو نمیده و فقط باید بر مبنای نظرات خریداران تصمیم به خرید گرفت .
    چه کلاه گشادی سرم رفت ، اونقدر گشاد که فکر کنم تا شصت پام رفتم داخلش !!!
    حیف اون پول بی زبون که دادم به اونا . حیف ……
    متاسفانه اینقدر قیمتها افزایش نجومی داشته که اکثر خریداران مثل من ، دنبال قیمت ارزونتر و به صرفه تر هستند و وقتی میبینند که اون دو تا سایت یه ادکلن رو به نسبت جاهای دیگه ارزونتر میفروشه ، ترغیب میشن که از اونجا خرید کنند و کلی هم خوشحالند که چه بردی کردند و به بقیه به خاطر گرون فروختن لعنت هم میفرستند !! ( بلا نسبت شما ) اما غافل از اینکه هیچ ارزونی بی علت نیست ….

  7. l.otadai میگوید:

    سلام.
    ممنونم از مقاله خوبتون. متاسفانه به دلیل مشکلات مارکت پلیس های مثل دیجی کالا و بامیلو در تامین عطر و ادکلن و عدم امکان نظارت بر عرضه این نوع محصولات ،بسیاری از خریداران این نوع محصولات هنگام دریافت عطر و ادکلن خود با محصولات فیک روبرو میشن و گاها بعد از یک هفته زمان عودت کالا متوجه میشن و زیان مالی قابل توجهی را متحمل میشن که بسیاری از این موارد در شبکه های اجتماعی منتشر شده.

دیدگاهتان را بنویسید