تفاوت انواع عطر و ادکلن از نظر غلظت-EDP-ED-ESDP-EDC

انواع عطر و ادکلن از نظر غلظت-EDP-ED-ESDP-EDC

انواع عطر و ادکلن از نظر غلظت-EDP-ED-ESDP-EDC

PERFUME
عصاره عطر : غلظتی بین ۲۰-۳۰٪ از مواد معطر. غلیظ ترین، خالص ترین، ماندگارترین و در عین حال گرانترین نوع عطر است.

ماندگاری این نوع معمولا بین ۲۴-۴۸ ساعت است.

ESPRIT DE PARFUM – ESdP
اسپریت دو پرفیوم : غلظتی بین ۲۰-۲۵٪ از مواد معطر. ترکیبی که به ندرت بین عصاره عطر و ادوپرفیوم استفاده می‌شود.

ماندگاری این نوع معمولا بین ۱۲-۲۴ ساعت است.

EAU DE PARFUM – EdP
ادو پرفیوم : غلظتی در حدود ۱۵-۲۰٪  مواد معطر. رایج ترین نوع عطر که ماندگاری مناسبی دارد و به گرانی عطر هم نیست. این نوع عطر را با عبارت (millésime) نیز نشان می‌دهند.

ماندگاری این نوع معمولا بین ۶-۸ ساعت است.

EAU DE TOILETTE – EdT
ادو تویلت : غلظتی بین ۵-۱۵٪ مواد معطر. رایحه ملایمی دارد که ماندگاری زیادی ندارد و برای تمدید رایحه آن باید  عطر و ادکلن چندین بار در طول روز از آن استفاده شود.

ماندگاری این نوع معمولا بین ۳-۴ ساعت است.

EAU DE COLOGNE – EdC 
ادوکلن : در واقع همان ادو تویلت (Eau de Toilette) است، که با غلظتی بین ۲-۴٪ از مواد معطر تشکیل شده. عبارت Original Eau du Cologne  یک نام تجاری ثبت شده است.

ماندگاری این نوع معمولا بین ۲-۳ ساعت است.

PERFUME MIST
پرفیوم میست : غلظتی بین ۳-۸٪ مواد معطر در حلال غیر الکلی.

SPLASH – EdS
اسپلش و افترشیو : غلظت ۱-۳٪ مواد معطر.

ماندگاری این نوع معمولا بین ۱-۲ ساعت است.

POMADES
پماد : به چربی جامد معطری که از روش استخراج با روغن‌های جاذب بدست می‌آید، پماد گفته می‌شود، که ترکیبات معطر در مواد خام در آن به چربی حیوانی جذب می‌شوند. پمادها بشکل مواد جامد روغنی و چسبناک دیده می‌شوند.

  •  انواع عطر و ادکلن از نظر غلظت
    تفاوت انواع عطر و ادکلن از نظر غلظت-EDP-ED-ESDP-EDC

     

  •  ممکن است که  انواع عطر ها در هر لحظه از زندگی همراه ما باشند اما شیوه استفاده از آنها در روز متفاوت می باشد. قدرت و مقدار رایحه و تاثیر آن در خلق و خوی فرد، خواست هایش ، شرایط و مراسم و … همه اینها استفاده صحیح از انواع عطرهای گوناگون را پیچیده و رمزآلود می سازد. اسراری که گرلن Guerlain با افتخار با شما به اشتراک می گذارد.
  •  ادو تویلت EAU DE TOILETTE :در یک کلام : تاپ نوت تازه تر و قوی تر ادوتویلت نوعی مکمل ضروری عصاره میباشد و به صورتی طراحی می گردد که در بازه زمانی محدود اثر کرده و در حقیقت رایحه اصلی و تاپ نوت عطر را از لحظه چکاندن افشانه تا لحظه از بین رفتن رایحه عطر حفظ می کند. ادوتویلت را می توان مستقیم بر روی پوست، مو و لباس اسپری کرد.
  • ادو پرفیوم EAU DE PARFUM : همان ویژگی ها ی ادو تویلت با این تفاوت که این گونه از عطر غلیظ تر از ادوتویلت می باشد و مناسب کسانی است که می خواهند که تاکید بیشتری از قدرت رایحه عطر خود به نمایش بگذارند. به همان شیوه ادوتویلت استفاده می گردد.
  • ادوکلن و اوفرِش EAU DE COLOGNE AND EAU FRAÎCHE : محصولات استحمام و بدن Bath and Body lines : ژل های استحمام ، کرم بدن ، شیر ، دئودورانت و روغن ها بهترین توصیه برای افرادی است که خواهان حفظ رایحه عطر دلخواه خود در بیشترین زمان ممکن هستند. استفاده مناسب نوع عطر و همراهی آن با محصولات بدن و استحمام بهترین راه برای حفظ رایحه دلپذیر عطر دلخواه خود در طول شبانه روز می باشد
  • باید توجه کنید که معمولا ماندگاری با افزایش غلظت بالا رفته و با کاهش آن کاهش میابد.
  • همیشه اینگونه نیست که نسخه ادوپرفیوم بهتر از ادوتویلت باشد.مثال بارز آن در ادکلن بلوشنل است که نسخه تویلت بسیار پرطفدارتر از نسخه پرفیوم از کار درآمد و کمپانی شنل برای این موضوع بسیار مورد انتقاد قرار گرفت.
تفاوت انواع عطر و ادکلن از نظر غلظت-EDP-ED-ESDP-EDC
تفاوت انواع عطر و ادکلن از نظر غلظت-EDP-ED-ESDP-EDC

INTENSE – EXTREME – ABSOLUE – CONCENTREE :
اينها اصطلاحات جديدى است که نشان دهنده غلظت و دوام بيشتر عطرها در هر گروه از ادوتوالت، ادوپرفيوم، يا پرفيوم است.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید