عطر ادکلن لیلیوم- اصطلاحات رایج در عطر و ادکلن

عطر ادکلن لیلیوم- اصطلاحات رایج در عطر و ادکلن

اصطلاحات رایج در عطر و ادکلن

PERFUME
عطر : به تمرکز شکل های مختلف رایحه به حالت قوی تر و ماندگار تر گفته می شود. عطرها ممکن است شامل صدها ترکیب در یک فرمول واحد باشند.

AROMA
بو، رایحه : اصطلاحی است که برای توصیف احساس بین بو و طعم از آن استفاده می شود.

ATTAR
عطار: از کلمه فارسی باستان به معنی بوی شیرین گرفته شده. عطار و یا اتو ATTAR – OTTO اشاره به اسانس به دست آمده توسط تقطیر و استخراج از گل سرخ میباشد.

NOSES
سازندگان عطر، طراح: ساخت عطرهایی که به فروش می‌رسند به متخصصین ترکیب عطرها سپرده می‌شود، کسانی که در این صنعت به عطر ساز یا پرفیومر (perfumer) معروف هستند. گاهی به آنها بعلت احساس خوب بویایی و مهارتشان در ترکیب عطرها، نِز (Nez) که معادل فرانسوی کلمه (nose) یا بینی است گفته می‌شود. ساخت عطرها با راهنمایی‌ها و نظرات مشتری‌ها و یا کارکنان یک عطرساز شروع می‌شود. مشتری یک عطر ساز یا کارکنانش، شامل خانه‌های مُد و شرکتهای بزرگ از صنایع مختلف می‌باشند. در مرحله بعد عطرساز با ترکیب رایحه‌ها و مواد معطر مختلف به بوی مورد نظر دست یافته و فرمول آن را به مشتری می‌فروشد.

AROMA CHEMICALS
عطر شیمیایی:  مولکول به دست آمده از محصولات طبیعی و یا ساخته شده توسط شیمی آلی مصنوعی که در ساخت عطر مورد استفاده قرار می گیرند. بسیاری از مواد تشکیل دهنده عطر مواد شیمیایی مصنوعی هستند.

AROMATHERAPY
آروماتراپی: استفاده از روغن های گیاهی، از جمله اسانس که برای سلامت روانی و جسمانی توصیه می گردد. استفاده درمانی از روغن خالص گیاهان در ماساژ بدن که به عنوان شفا، آرامش بخش، و همچنین در جهت زیبایی حدود 6000 سال پیش در مصر باستان کاربرد داشته. این امر در سال 1920 توسط یک شیمیدان فرانسوی بنام RM Gattefosse  ابداع گردید.

Niche
نیش: عنوان نیش یا Niche به برندهایی گفته می شوند که در بازار خرده فروشی و فروشگاههای زنجیره ای معمولا وجود ندارند و در تعداد محدود و مراکز خاصی ارائه می گردند.

SIGNATURE
نشانه یا امضا: نشانه گذاری یک عنوان عطر به صورتی که یک تصویر متمایز در افرادی که با آن روبرو می شوند ایجاد می کند. برخی از عطرها حاوی نشانه های منحصر به فرد هستند مانند عنوان فردی مثل اثر انگشت.

5/5 - (1 امتیاز)

One thought on “عطر ادکلن لیلیوم- اصطلاحات رایج در عطر و ادکلن

  1. sahar میگوید:

    با سلام
    مثل همیشه این پست شما مفید و مختصر بود ممنون از شما و تلاشی که برای ترجمه این مقاله ها متحمل میشین تا ما عاشقای عطر اطلاعات به روزی داشته باشیم

دیدگاهتان را بنویسید